192
16:04
27.02.2025

Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ortaöğretim Şube Müdürlüğü tarafından düzenlenen ve Kahramanmaraş Sosyal Bilimler Lisesi koordinatörlüğünde yürütülen Oku-Yorum Yazı-Yorum Projesi kapsamında il genelinde bir panel gerçekleştirildi.

Projenin amacı, fen ve sosyal bilimler liselerinde öğrenim gören öğrencilerin eleştirel okuma ve yaratıcı yazma becerilerini geliştirmek, kültürel mirası daha iyi anlamalarını sağlamak ve onları geleceğin kültür elçileri olarak yetiştirmektir.

Öğrenciler Türk Destanlarını İnceledi

Daha önce Kutadgu Bilig üzerine çalışmamış öğrenciler bu eser üzerine derinlemesine analizler yaptı.
Daha önce projeye katılan öğrenciler ise Oğuz Kağan, Ergenekon, Göç, Manas, Satuk Buğra Han ve Battal Gazi Destanı gibi önemli Türk destanları üzerine akademik çalışmalar gerçekleştirdi.

Panelde Sunulan Çalışmalar:

Türk Destanlarında Tipler – Reyyan Ceren Belli / Afşin Fen Lisesi
Türk Destanlarında Ağaç, Işık ve Mağara Motifleri – Arzu Bengisu Yay / Elbistan Fen Lisesi
Türk Destanlarında Ok ve Yay Motifi – Zeynep Apardım / Göksun Fen Lisesi
Ergenekon Destanının Türk Edebiyatındaki Yansımaları – Abdullah Nergiz / Kahramanmaraş Sosyal Bilimler Lisesi
Türk Destanlarında Kadın – Ayşe Naz Kaplan / Kahramanmaraş Fen Lisesi
Oğuz Kağan Destanı'nda Kurt Motifi ve Bozkurt'un Türk Kültüründeki Yeri – Zişan Köse / TOBB Fen Lisesi
Ergenekon Destanı ile Nevruz Bayramı Arasındaki Tarihsel İlişki – Şeyma Kahraman / Pazarcık Fen Lisesi

Kahramanmaraş'ı Ankara'da Temsil Edecek Çalışma

Panelde yapılan değerlendirme sonucunda "Türk Destanlarında Ağaç, Işık ve Mağara Motifleri" adlı çalışmasıyla Arzu Bengisu Yay (Elbistan Fen Lisesi) en başarılı sunum seçildi. Bu çalışma, Ankara'da Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenecek ulusal panele katılmak üzere gönderilecektir.

Öğrencilerimizi ve emeği geçen öğretmenlerimizi tebrik ediyor, Ankara'daki panelde başarılar diliyoruz! 

 

27-02-202527-02-202527-02-202527-02-202527-02-2025

27-02-202527-02-202527-02-202527-02-202527-02-2025

Yayın Tarihi: 27.02.2025